Průvodci Lvího srdce

Náš tým tvoří na den vždy dva průvodci dětí se zkušenostmi v mnoha oblastech. 

Eli Geisslerová

Vizí mé práce ve Lvím srdci je vnitřně svobodné a autentické dítě. Cestu k vnitřní svobodě a pravdivosti spatřuji jednak v umění práce s emocemi, potřebami a limity, druhak v dovednosti pohybovat se v rámci zdravých hranic.
Baví mě a fascinuje jedinečnost každého z nás a ráda s dětmi nacházím rovnováhu mezi jejich specifiky a požadavky, které na nás život klade.
Mou životní láskou je český jazyk, literatura, hra se slovy, všímání si jejich váhy a utvářejícího vlivu. Cítím se dobře u moře, v lesích, na horách a ve společnosti upřímných a vnímavých lidí.
Spolu s rodičovstvím vstoupil do mého života také intenzivní seberozvoj a jsem vděčná všem dětem za to, jak velkými učiteli mi jsou.

Provozovatelka a koordinátorka Lvího srdce

Průvodkyně češtinou a projekty

Klára Malá

Můj život je neustálým objevováním toho, kým vlastně jsem a jaká se ve mně ukrývají obdarování, kterými můžu inspirovat a obohatit ostatní. Mou velkou vášní i výzvou je naučit se hrát na violoncello. S nadšením se nořím do tajů divadla jako divák i jako jeho spolutvůrce. Mým hlubokým sebevyjádřením je tanec. Čerpám z toho, co mi dalo studium pedagogiky (na FF UK v Praze) a dramatické výchovy (na DAMU v Praze), ale stále se nechávám inspirovat novými výzvami a myšlenkami.

Ve škole si přeji dětem vytvářet prostředí, ve kterém je možné objevovat sebe sama, své dary, ale i to, co mi nejde. Mít prostor dobré věci a talenty rozvíjet a pracovat na tom, v čem se chci zlepšit. Chtěla bych je podporovat, abychom se učili žít společně - mít k sobě navzájem respekt, úctu, laskavost, pomáhat si, ale i umět si říct o pomoc, naučit se konstruktivně předat kritiku, učit se hledat řešení v situacích, ve kterých se neshodneme. A to vše také skrze oblasti, kterým se s dětmi ve škole věnuji - hlavně matematika a dramaťák.

Protože věřím, že každý člověk je v jádru dobrý a může objevit své místo a svůj úkol, kterým je jedinečný.

Průvodkyně matematikou, projekty a dramatické dílny

Magdaléna Anna

Jmenuji se Magdaléna, jsem máma dvou dětí, jógová terapeutka, bodyworkerka a průvodkyně rituály. Zdravý pohyb i angličtina mě provází celým životem, osobním i profesním.

Ve své práci mimo Lví srdce řeším s dospělými i dětmi témata pramenící z toho, jak žijeme ve svém těle, jaké pohybové i myšlenkové stereotypy od dětství vytváříme a svým každodenním životem posilujeme, jak plně žijeme a dýcháme i jak upřímnou sobě věnujeme pozornost.

Mým povoláním je inspirovat malé i velké lidi, aby s radostí zkoumali, kým jsou, kým se stát chtějí a mohou, vytvářet pro to bezpečné inspirativní prostředí, kde je prostor pro učení a rozvíjení se, po celý život.

Ve středu spolu s Martinem průvodcuji den s angličtinou a pohybem. Mým záměrem pro tento rok je (v angličtině se skupinkou mladších dětí) podporovat jak jejich vztah k různým formám pohybu, tak k angličtině, a skrz přirozenou interakci, pohybové i jiné hry objevit svět, ve kterém ,,cizí jazyk" přestane být cizí.

Průvodkyně angličtinou a pohybem

Martin Taimr

Ahoj. Narodil jsem se v Praze, kde jsem studoval religionistiku a indologii na FF UK (Bc). Od té doby jsem strávil většinu času v zahraničí (Anglie, Nový Zéland, Švýcarsko). Posledních několik let jsem byl v roli průvodce dětí v lesních školkách (ČR a Švýcarsko) a škole (ČR). Účastnil jsem se s tím souvisejících kurzů (od Asociace LMŠ, Respektování, Original play, Pedagog volného času).Dlouhodobě se zabývám pohybem (judo, jóga, čchi kung, haka) a jeho vlivem na tělo a mysl. Mám rád oheň, lesy, společné hraní a zpívání, tanec.
Ve Lvím srdci nabízím rozvíjení zájmu o cizí jazyky a vědomý pohyb (vnímání těla s ohledem na jeho potřeby).
Rád podpořím v dětech jejich jedinečnost a zároveň rozvoj vnímání celku okolí (lidé, prostředí). Je mi drahé naslouchání a sdílení ze srdce, radost a upřímnost k sobě a ostatním.

Průvodce angličtinou a vědomým pohybem

Tomáš Doležal

Od dětství mě fascinoval "Svět" v zeměpisném slova smyslu, hlavně svět lidí a živé přírody; ale přeneseně i světy myšlenek a hudby. Společenským a humanitním oborům blízkým geografii (zejm. sociální, politické a kulturní) se učím a profesně věnuji celý svůj dospělý život, obvykle i v souvislosti s dějinami. Považuji za důležité učit se a přemýšlet o okolním světě bez omezení hranicemi různých oborů; velký smysl vidím v nadoborových projektech, např. i ve spojení s rozvíjením informační či mediální gramotnosti. Neméně důležitá je ale ve vzdělání péče o vztahy. V tom je Lví Srdce velkou školou a inspirací i pro mě samotného. Stejně tak moje tři děti, děti v lesní školce i moji dospělí studenti. 

Průvodce světem biologie, zeměpisu a dějepisu a hudební dílny

Radka Charapovová

Způsob, kterým pracuji, je příběhem začátku, konce a času mezi nimi. Na začátku zasévám myšlenku. Ostatní pak následuje a naplňuje svůj čas. Nevědomky, nepromyšleně, bez vnějšího záměru následuje předem daný vnitřní princip. Na konci se ohlédnu a linie je jasně zřetelná. Zamýšlené téma se uskutečnilo.


Průvodkyně výtvarné dílny